Játékinfók

1. Fegyverbolt és a kovács

2. Varázsbolt és a boszorkány

3. Kazamaták és démonportál

4. Erőd és alvilág

5. Istálló, kedvencek

6. Aréna és Rúnarendszer

7. Céhes erősítések

8. További érdekességek

1. Fegyverbolt és a kovács

A fegyverboltban lehetőségetek van páncélt, illetve fegyvert vásárolni. A kínálatot 0:00-kor változtatják meg. Ezen kívül egy gombáért cserébe bármikor, bármennyiszer változtatni tudod. Kétszer kattintva a fegyverboltra beléphetsz a kovácshoz. Hogy a kovács megnyissa előtted ajtaját, el kell érned a 90. szintet és rendelkezned kell kedvencekkel.

A kovács négy műveletet végrehajtását kínálja számodra, amelyek vagy nyersanyagba (fém és misztikus kristály) kerülnek, vagy nyersanyagot adnak.A végrehajtáshoz húzd a tárgyat a hátizsákodból vagy a karakteredről a megfelelő helyre.

Foglalat fejlesztés ~ Ha a tárgyat ide húzod, akkor a kovács egy foglalatot hoz létre a tárgyon, amibe így már drágakövet tudsz építeni.Megjegyzés: Ha egy karakterre szerelhető tárgyra viszed az egeret, akkor a kovácsnál megjelenik a foglalat készítésének ára.

Tulajdonság fejlesztés ~ Húzd ide a tárgyat és a kovács fejleszti a tárgy tulajdonságértékeit. Egy tárgy maximum 10 alkalommal fejleszthető. A Kovácsnál megjelenik a következő fejlesztés ára, valamint ha ráviszed a tárgyra az egeret, láthatod, hogy hányszor lett fejlesztve a tárgyad.

Szétszerelés ~ Minden kovácsnak szüksége van nyersanyagra a munkához, a mi esetünkben fémre és misztikus kristályra. A kovács minden nap öt tárgyat szed szét elemekre. A leadott tárgyakért fémet és misztikus kristályt ad neked. Hogy egyes tárgyak mennyi nyersanyagot érnek, nem befolyásolja semmi, az értéküket a véletlen határozza meg. Ha egy tárgyat a kovács szétszerel, akkor eltűnik, megsemmisül. Megjegyzés: A mágus és felderítő fegyverek szétszedéséért kétszer annyi nyersanyagot kaptok, de a kovács két tárgynak számolja őket.

Drágakő kivétele ~ Szeretnéd az egyik tárgyból a másikba rakni a drágakövet? Ennek mostantól semmi akadálya. Húzd a tárgyadat ide, és a kovács kioperálja belőle a drágakövet. Ilyenkor a drágakő a leltáradba kerül, a tárgy viszont eltűnik, megsemmisül.

2. Varázsbolt és a boszorkány

A varázsboltban lehetőségetek van kiegészítőket, illetve italokat vásárolni. A kínálatot 0:00-kor változtatják meg. Ezen kívül egy gombáért cserébe bármikor, bármennyiszer változtatni tudod. Ha elérted a 66-os szintet, kétszer kattintva a varázsboltra beléphetsz a boszorkányhoz. A boszorkány titokban kotyvasztja főzeteit a nagy varázserejű tekercsekhez, de szüksége van néhány összetevőre. Minden nap más összetevőt kér tőled. Alul külön színnel kiemelve láthatod, hogy aznap milyen összetevőre van szüksége. A szükséges összetevők leadásáért busásan megjutalmaz, a tárgy bolti árának kétszeresét adja neked. Szintén alul látható egy érték: Hozzávalók: 47,83%. A hozzávalók összegyűjtésének folyamatát jelzi. Ne aggódj! A jelzett mennyiség, amire a boszorkánynak szüksége van, az minden játékosra vonatkozik, akivel egy szerveren játszol. Ha a "hozzávalók" elérik a 100%-ot, akkor a boszorkány készen áll megfőzni a tekercset, ami egy teljes napig tart. Végül elkészül a varázstekercs. Az elérhető varázstekercs megjelenik a fagerendán a boszorkány feje fölött. Ezután megtudod vásárolni bizonyos összegért. Ez a folyamat addig megy, amíg a boszi az összes tekercset ki nem főzi.

Tekercsek:

Sisak ~ Több tapasztalatot kapsz kalandok során

Mellvért ~ Megnövelt eséllyel találhatsz gombát kalandok során

Kesztű ~ Gyakrabban rántasz először fegyvert a csatákban (Az kezd, akinek magasabb a reakciópontszáma)

Cipő ~ Az utazási időtartam fél percel csökken

Fegyver ~ Nagyobb sebzés kritikus találatok esetén

Nyaklánc ~ Megnövelt eséllyel találhatsz tárgyakat kalandok során

Öv ~ Az első korsó sörödet a pultos állja, tehát ingyen +20 kalandvágy

Gyűrű ~ Extra arany kalandok során

Talizmán ~ Győztes arénaharc után több arany üti a markod 

3. Kazamaták és démonportál

Ahhoz, hogy belépj egy kazamatába, meg kell találnod a kulcsát. A kulcsokat kalandok során, esetleg a varázsboltban találod, az első 9 kazamata esetében körülbelül 10 szintenként. A 9. kazamata után a 10. - 13. kazamatába a belépést az előttük levő terület teljes kitisztításával kapod meg. Vannak azonban olyan kazamaták is. amelyekhez a kulcsot a bányában találod.

A torony tetejére 3 segítővel az oldaladon juthatsz fel. Ezeket a segítőket kedvedre fegyverezed fel. A tárgyak osztályát a klotyóban változtathatod. Az árnyvilághoz a kulcsot a bányában találod. A toronyhoz hasonlóan, itt is a segítők álnak majd rendelkezésedre, tehát együtt kell kivégeznetek az összes árnyvilági szörnyet.

A 9 kazamata legyőzése után nem csak a Toronyhoz és a további kazamatákhoz férhettek már hozzá, hanem a Démon Kapujához, vagy más néven a Kazamata Kapuhoz. Itt egy erős szörnnyel kell megbirkóznod, de egyedül. Naponta egyszer próbálkozhatsz, és az ellenfelek élete csak éjfélkor regenerálódik 10%-kal. Amint legyőztél egy szörnyet, 1% bónuszt kapsz az életerődre.

4. Erőd és alvilág

Az erődöt 25. szint elérével kezdheted építeni. Minden építkezés nyersanyagba (fába és kőbe), illetve aranyba kerül. Nyersanyagot a favágókunyhóban és a köfejtőben szerezhetsz, illetve katonák kiképzésével más játékosok erődjeit is kifoszthatod. Bővebben, minden egyes épületről áttekinthetően minden adat széttírva az alábbi linken: hu.4m7.de/sammelalbum/festung.php

Továbbá Xénialáz, Kedves tagunk készített egy táblázatot arról, hogyan is kell egy erődöt megfelelően és hatékonyan fejleszteni. Természetesen ez csak az ő gondolatmenete, nem kötelező eszerint haladni, de bizonyított tény, hogy ez az építkezésmód valóban hatékony. Infók itt: Erőd fejlesztése.xls 

Ha a céhben egy ember eléri a 15-ös lovagok csarnokát, feketekövekre is szert tehettek. Minél nagyobb a lovagok csarnoka, annál minőségesebb köveket bányászhatsz. A csarnok fejlesztéséhez nyersanyag szügséges, és az erődnél fejleszthető.

Az alvilághoz való belépéshez 10-es bányaszint szügséges. Itt nyersanyagnak a játékosok lelke felel meg. A játékosokat a kapun keresztül tudod beccsalogatni az alvilágba. A játékosok legyőzésében a goblinok, a trollok és az őrző segít. A játékos halálával lélekpontokra tehetsz szert, melyből fejlesztheted alvilágod. A lélekkitépőből további lelkekre tehetsz szert. Fejleszd az időgépet, hogy tapasztalatpontokra válthasd a fel nem használt kalandvágyad. Eddz a legyőzhetetlen gladiátorral, és javítsd a kritikus találati sebzésedet!

5. Istálló, kedvencek

Az istálóban állatokat bérelhetsz 14 napra az utazási időtartam megrövidítése érdekében. 4 állatból választhatsz: 10%-os , 20%-os, 30%-os és 50%-os. Minél nagyobb a csökkentett időtartam, annál több küldetést végezhetsz, ezáltal gyorsabban fejlődhetsz. Céhünkben kötelező a 30%-os hátas.

A 75-ös szint elérésével elkezdheted gyűjteni a kedvenceket. Sok kalandor kérdezi önmagától hogy hogyan találhatnak rá erre a rengeteg kedvencre. Tojásokból kelnek ki amik el vannak rejtve mindenhol a játékban. Többségük megtalálható küldetésekben. Habár ez nem csak a helyszíntől függ, néhány kedvenc csak megadott időpontokban (nappal, éjszaka), a hétnek megadott napjain vagy különleges eventek alatt megtalálhatóak. 

Összesen 100 kedvenc van a játékban, amik fel vannak osztva 5 elemre és színre: víz (kék), fény (sárga), föld (zöld), árnyék (rózsaszín) és tűz (piros) - külön-külön 20 kedvenc (14 egyszerű, 4 ritka és 2 epikus).

Találj egy tojást és amikor kész a kikelésre, etesd és neveld fel a kedvencet. Fel lehet fejleszteni 100 szintig és támogatni fog téged a játékban. Minden kedvenc növel egy tulajdonságot. Például, minden tűz kedvenc növelni fogja a szerencse tulajdonságot.

Engedd hogy a kedvenceid felfedezzenek 5 új élőhelyet. Tisztíts meg egy szintet hogy növeld a tulajdonságaidat. Egy élőhely befejezése felszabadít egy epikus kedvencet is! Továbbá, harcolhatsz más játékosok kedvencei ellen az új kedvenc arénában. Naponta csak egyszer tudsz használni minden csomagot/elemet, amely korlátozza a csatákat naponta 5-ig. Győzd le egy másik játékos csomagját ahhoz hogy hírnevet szerezz és nyerj élelmet annak az elemnek akit éppen legyőztél.

Itt van néhány részlet az időről (Közép-európai nyári idő - CEST) és az évszakokról (északi félgömb):

Nappal: 06:00 - 18:00, világos város képernyő;
Éjszaka: 18:00 - 06:00, sötét város képernyő;

Tavasz: Március 1. - Május 31.
Nyár: Június 1. - Augusztus 31.
Ősz: Szeptember 1. - November 30.
Tél: December 1. - Február 28./29.

További információkat, bővebb szétírásokat az alábbi linken találhatsz: hu.4m7.de/sammelalbum/pets.php

6. Aréna és Rúnarendszer

Az arénában megmérkőzhetsz más hősökkel; aranyat, tapasztalatot és becsületet nyerhetsz (vagy veszíthetsz).
A játék automatikusan választ három közeli ellenfelet, akiknek nagyjából annyi becsületpontja van, mint neked. Ezek közül válaszd ki, hogy kivel szeretnél megküzdeni az arénában. Ellenfelet a dicsőség csarnokában is választhatsz. Ha nyersz, egy kis aranyat és becsületet kapsz jutalmul. Ezen kívül ha rendelkezel gyűjtőalbummal, az ellenfél tárgyai bekerülnek az albumodba. Naponta az első tíz aréna győzelmedért tapasztalatot is kapsz. Ha az ellenfelednek kevesebb becsületpontja van, mint neked, arányosan csökken a győzelemmel elért jövedelmed. Ha pedig túl nagy a különbség, nem jár jutalom a küzdelemért.

A rúnák megnyitáshoz: kattints a menüben az aréna gombra kétszer // nyomd le az A billentyűt kétszer // kattints a medálra az Arénában  Elérhető 105. szinttől.

A cél, hogy először egy virágzó arénát építs, majd rúnákért mindent feláldozva újrakezd a semmiből.

Egy kis arénával kezdesz, amiben néhány olcsó ülésen kívül semmi sincs. Néhány másodpercenként ezek pénz (1.) generálnak, akkor is, ha nem vagy bejelentkezve a játékba. A pénz összegyűjtésével fejlesztheted az üléseket, hogy nagyobb bevételt szerezz, vagy építhetsz valami mást (3.), például parkolót, popcorn standot, vagy akár csapdákkal és szörnyekkel megfűszerezve az aréna harcokat izgalmasabbá teheted őket a közönségnek.

Gazdaggá válásod után sem kell többet kattintgatnod! Egyszerűen használd az "X1" gombot a jobb felső sarokba (4.), hogy válts a sokszorozóval X1, X10, X25, X100 és MAX között, ezzel felgyorsítva a fejlesztéseket.

Időnként a kalmár (6.) meglátogat téged, és ajánlatokat tesz, amik folyamatos hatást gyakorolnak az arénádra. Vidd az egeret az ajánlathoz a további információkért! A kalmár csak két óra hosszat elérhető, vagy amíg meg nem vásárolod az egyik ajánlatát, utána csak 20 óra múlva fog ismét megjelenni újabb ajánlatokkal (pénznövelés, sebességnövelés vagy időugrás). Ha az összes objektumodnál aktiváltad a pénznövelést és a sebességnövelést, akkor elérhetővé válnak a platina fejlesztések, amik kétszeres pénznövelést adnak.

Minél izgalmasabb és vonzóbb az arénád, annál több bevételre tehetsz szert! Miután elégedett vagy a sok pénzeddel, kattints a "feláldozás" gombra, hogy feláldozz mindent (igen, az egész aréna menedzser projektedet - felépített objektumokat és pénzt) rúnákért. Csak az eddigi rúnáidat és a kalmár bónuszait tarthatod meg.

Most biztosan azt kérdezed: Miért kellene feláldoznom mindent? Először a rúnáid hatással lesznek a pénzbevételedre (+5% pénzbevétel rúnánként). Másodszor miután összegyűjtesz legalább 1000 rúnát, elérhetővé válnak a rúna bűbájok a boltokban. Minél több rúnád van, annál több bónuszt ad a bűbáj.

Itt van egy lista, hogy milyen rúnák vannak a játékban. Bármelyik tárgyon megjelenhetnek, kivéve a különleges sebzést adó rúnák, ami csak a fegyvereken lesz jelen. Az azonos típusú rúnák összeadódnak: például ha a gyűrű 10% arany bónuszt ad, a fejfedő pedig 5% arany bónuszt, akkor összesen 15% arany bónusz jár. Minden rúna bónusznak van egy maximum értéke.

Tapasztalat bónusz kalandokon - max. +10%
Arany bónusz kalandokon - max. +50%
Esély epikus tárgyak találására - max. +50%
Jobb minőségű tárgyak - max. 5
Életerő bónusz - max. +15%
Tűz sebzés - max. +60%, csak fegyvereken
Jég sebzés - max. +60%, csak fegyvereken
Villám sebzés - max. +60%, csak fegyvereken
Tűz ellenállás - max. +75%
Jég ellenállás - max. +75%
Villám ellenállás - max. +75%
Összellenállás - max. +25%

Egy példa a rúnasebzésre: Tegyük fel, hogy a fegyvereddel alapesetben 100,000 sebzést tudsz okozni. De egy olyan fegyvered van, ami +10% tűz sebzést okoz. Így 110,000 sérülést tudsz okozni összesen. Mi a helyzet, ha az ellenfélnek tűz ellenállása van? Tegyük fel, van neki +15% tűz ellenállása. Ebben az esetben 108,500 sebzést kap. Ez úgy jön ki, hogy egyszer elszenvedi a 100,000 alapsebzést, a tűz sebzésnek (10,000) pedig csak a 85%-át (8,500) szenvedi el, 15%-ot (1,500) kivéd. (A példában figyelmen kívül hagytam a páncélzat sebzéscsökkentését.)

7. Céhes erősítések

A céhes portyák legyőzésével az első 50 esetében +2% tapasztalat, illetve arany bónusz jár a céhnek, míg a maradék 100-ért arany és tapasztalat a jutalmunk.

A démonportál kapuján áttlépve egy nagyon erős szörnyel találod szembe magad, akit a többi céhtárs segítségével kell legyőznötök. 99-es szintől érhető el, éjfélkor 10%-ot regenerálódik. Ha sikerül legyőznötök egyet, az minden esetben +1% sebzés bónusz az összes céhtagnak.

A fejlesztések fülnél a gombakatapultba 3 darab óriásgombát tudtok betölteni, amik véletlenszerüen sebeznek a következő harcban több, mint fél életerőt az ellenség játékosain. A kincs és az instruktor a céhes bónuszokat növeli. Ahhoz, hogy a céhben 200%-os bónuszok legyenek, az 50 kazamatán kívül mindenkinek 10/10-es fejlesztés szügséges (kivéve, ha egy céhtársadnak pl. 20-20-on van)

Céhes kedvenc:
A céhvezető válassza ki az egyik kedvencét, amit legalább 100. szintűre felhizlalt már. 
A céhes kedvenc A "céh portál" melletti "céhes kedvenc" fülre kattintva jelenik meg. A "+" ikonra kattintva tudják a céhtagok fejleszteni a kedvenc szintjét, a "belépés" gombra kattintva tudják a céhes kedvencet harcba küldeni a "félelmetes" Hidra ellen.
 

A Céhes kedvencet céhvezető válassza ki, amit legalább 100. szintűre felhizlalt már. 

A céhes kedvenc A "céh portál" melletti "céhes kedvenc" fülre kattintva jelenik meg. A "+" ikonra kattintva tudják a céhtagok fejleszteni a kedvenc szintjét, a "belépés" gombra kattintva tudják a céhes kedvencet harcba küldeni a "félelmetes" Hidra ellen. Minden céhtagnak naponta ötször lehetősége van harcba küldeni a céhes kedvencet a Hidra ellen. Óránként egyszer lehet küzdeni, többször nem ajánlott, mert gombába kerül. Ha letelik az 1 óra, újra lehet küzdeni gomba nélkül. Egészen addig, amíg a támadások el nem fogynak, vagy amíg a Hidra le nincs győzve. Ha a céh legyőzi a Hidrát, akkor a következő nap eggyel több fejjel rendelkező Hidrát kell legyőzni. Viszont a következő napi titkos küldetés bónusza is több lesz (25%-al).  Ha nem sikerül legyőzni éjfélig a Hidrát, akkor a következő nap eggyel kevesebb feje lesz a Hidrának (Ha egy feje volt, akkor marad egy fejjel, nem lesz fejetlen), viszont a következő nap a napi titkos küldetés bónusza is kevesebb lesz (25%-al). 

A céhes kedvenc ereje két tényezőtől függ.

1. A céhes kedvenc tulajdonságát a céhes taglista első 25 helyén lévő céhtag befolyásolja. A tagok tulajdonságai összeadódnak, és el lesznek osztva tízzel. Vagyis minél erősebb az első 25 céhtag, annál erősebb lesz a kedvenc.

2. A céh szintje is növeli a céhes kedvenc erejét. De minden céhtagnak saját magának kell fejlesztenie (mint a céhes fejlesztéseket). A Céhes kedvenc maximális szintje a legjobb 25 céhtag szintjének átlaga. Vagyis maximum az átlagig lehet fejleszteni a kedvencet. Tovább is lehet, de az nem fog számítani. 

+1: Minden kedvencnek van egy kasztja: harcos, felderítő vagy mágus. Minden kasztnak van erőssége, például harcosnak az erő. Ha például a céhes kedvencnek sok az erő tulajdonsága, akkor érdemes a céhes kedvencet harcos kasztú kedvencre cserélni, mert így lesz hatékony

A lovagok csarnokát az erődben tudod fejleszteni, ami nyersanyagba kerül. Ez céhes szinten fontos, mivel a céhtagok csarnokainak fejlesztése összeadódik. Minnél nagyobb az a "szám", annál jobb köveket bányászhattok a céhből.

8. További érdekességek

A fogadóban a szerencsejátékosnál 2 játékot tudtok játszani: Az egyik az itt a piros, hol a piros, ahol egy piros golyót kell megtalálni, ami a 3 pohár egyike alatt rejtőzik. A másik játékban kockákat dobsz, és ha egy fajta kockából dobtál 3-at, kapsz olyan tárgyat, ami a kockán volt (tehát ha 3 olyan kockát dobtál, amelyiken fa van, akkor bizonyos mennyiségű fát kapsz a szintedtől függően). Az első dobás után érdemes megtartani azt a kockát, amelyikből a legtöbb van, majd dobhatsz egy újat. Ezt egy óránként ismételheted, napi 10 alkalommal.

A klotyóhoz a fogadóban levő ajtó vezet, melyhez 100-as szinten kaptok kulcsot. A klotyó elsősorban arra szügséges, hogy a segítőid felszereld. Te csak a saját kasztodhoz tudsz tárgyakat vásárolni. Ezeket a tárgyakat a lehetőséged van áttalakítani a WC-be dobva. Megváltoztatja az adott tárgy bónuszait és kasztját. A napi első klotyóhasználatkor töltődik a klotyó tartálya, ezért érdemes minden nap valami tárgyat beledobni a klotyóba. 1 tárgy 25-el növeli a tartály töltöttségét, míg egy epic ennek a duplájával. Miután megtelik a tartály, lehúzhatod a WC-t, melyből akár epicet is kaphatsz. Jó tanács: Ha egy tárgyat szét akarsz szereltetni a kováccsal, érdemes előtte klotyóba dobni, mivel így több nyersanyagot kapsz a tárgyért.

DR ABUWUWU egy szerencsekerékkel rendelkezik, melyet minden nap egyszer megpörgethetsz gomba nélkül. A további pörgetések azonban gombába kerülnek. Egy nap maximum 20-szor tudod megpörgetni ezt a kereket. Értelemszerűen amit kipörgetsz, abból kapsz valamennyi mennyiséggel. Továbbá lehetőséged van a kereket megpörgetni 10 szerencseérme fejében.

A szerencseérmét a repülő TV-ből tudod "kivarázsolni", ha megnézel egy reklámot. Egy reklámért cserébe 2 érme jár. A TV azomban nem mindig jelenik meg, ezért ajánlom kihasználni minden egyes lehetőséget!

A nap titkos küldetését a fogadóban, a WC mellett felfüggeztve láthatod a falon. Minden nap új küldetést kapsz, melyek néha ismétlődnek. A küldetés teljesítéséért bőséges tapasztalatot kapsz.

A boszinál nem csak a saját tárgyaid tudod igézni, hanem a segítőknek is néhány tárgyát.

A lovagok csarnokának fejlesztése nagyon fontos. A céhen belül a játékosok lovagjai összeadódnak. Minél nagyobb a céh lovagja, annál minőségesebb köveket bányászhatsz a bányában. Ezt az erődön belül tudod fejleszteni.

A gyűjtőalbumba a játékban található szörnyeket és tárgyakat gyűjtöd. Minél több tárgyat "jegyeztél fel", annál nagyobb tapasztalatbónuszra tehetsz szert az albumod jóvoltából. Az album fejlesztéséhez létezik egy program, ami kikeresi neked a játékosokon levő albumodból hiányzó tárgyakat. Ezt a programot az alábbi linken töltheted le: www.mfbot.de/forum/viewtopic.php?t=1314